--------------------------------------------------------------
Market Broker AB
Rådgivning och digital kunskap.
Medieval, optimeringsförslag, teknisk support.
www.marketbroker.se
-----------------------------
Webtraffic Sverige AB
Utvecklingen har under min tid på Webtraffic varit fantastisk.
Vi har gått från att vara en uppstickare
med marginell omsättning till att idag
vara ledande på online displayannonsering.
Omsättningsstegringen finner ni på:http://www.allabolag.se/5566900782
www.webtraffic.se
--------------------------------------------------------------
SthlmsFinest.com
Till SthlmsFinest skrev jag affärsplanen, gjorde pitchen till krogarna, döpte förtaget bakom, projektledde bygget av sajten och drog igång säljet. Paketering, konceptutveckling och produktion. Idag är SthlmsFinest.com en etablerad spelare inom livsstilscommunitys och "sociala media".
www.sthlmsfinest.com
---------------------------------------------------------------------------
DubaiSelected.com
Till DubaiSelected var mitt bidrag på
den strategiska nivån. Konceptutveckling,
paketering, prissättning, presentationer och
grundstruktur för att starta en
säljavdelning och för att sätta igång ett faktiskt sälj skarpt mot marknaden. Premium kunder på den Europeiska marknaden så som Dior,
Gucci, LVT Emirate Airlines etc.
Erbjudandet om att flytta ner till Dubai var inte tillräkligt starkt för att lämna det liv man en gång byggt upp på hemmaplan. Därav stannade min medverken på den strategiska nivån även om jag nästan alltid fungera bäst om jag får bidra även rent praktiskt.
www.dubaiselected.com
----------------------------------------------------------------------------
Glife.se
Jag var på Glife tidigt i företagets era.
Uppdraget var här att göra om sajten från en gratissajt till en sajt där nivåer av medlemskap kostar pengar.
Och detta utan att tappa befintliga medlemmar.
Hur skapa mervärden som för dem är
värt att betala för? Hur paketera internt
för detta och hur paketera externt för marknaden som skall annonsera mot
målgruppen och medlemmarna?
Jag anställde även sajtens första försäljningschef och sparkade igång säljet. Var delaktig i de första mediebyråpresentationerna och iscensatte de första affärerna.
www.glife.se
------------------------------------------------------------------
Pause Magazine
Under 1 och ett halvt år drev jag försäljningen på Pause Magazine.
Modemagazine som inte ligger i topp 5 har
haft ett par tuffa år och vi stred i motvind och
lyckades med god paketering och mycket
slit hålla intäkterna på en acceptabel nivå.
Pause är ett av få projekt jag åtagit mig där jag inte
lyckats med en förbättring av resultatet.
Dock så minimerade vi tappet som annars blivit.
www.pause.se
----------------------------------------------------------------------
HomeTV.se
För HomeTV arbetade jag med kapitalanskaffning och
avtalsförhandlingar inom Video On Demand och Download to Home.
Bistod även med medieköp och rådgivning däromkring.
www.hometv.se
----------------------------------------------------------------------------------------
Poker Loco
Svensk Pokersite där mitt uppdrag vara analys av mediemarknaden, rådgivning om köp och genomförande av köp, för att möta målgruppen på ett kostnadseffektivt sätt. Konvertering till faktiska spelare var även del av utmaningarna.
www.pokerloco.com
-------------------------------------------------------------------------
Mitt Nya Paradis
För Plaza Publishing Groups räkning ansvarade jag för etableringen av
Mitt Nya Paradis i Tyskland, Spanien och UK.
Mitt Nya Paradis är en High End tidning för de som vill bosätta sig på Spanska, Franska eller Italienska Rivieran.
http://www.plazapublishing.se/titles/mitt_nya_paradis.html
---------------------------------------------------------------
Mingel TV
Projektledde bygget av Mingel TV och satte igång säljet.
Mingel.se var Sveriges första riktiga kändissajt.
www.mingel.se/mingeltv
-------------------------------------------------------------------------
Chili Magazine
Under 4 år drev jag som ansvarig för försäljningen Chili Magazine som då var Sveriges största tidning för gymnasieelever och näst störst av samtliga tidningar i målgruppen 15-25.
Vi var bland de första att bli stora på Internet år 2000 och hade vecka 3 efter start 192 000 medlemmar på www.chili.se
www.chili.se
Vi köpte under denna period upp Dobedo.se och vi var bland det första att testa mobila tjänster och kampanjade med ihop med Kanal 5 och Villa Meduza om att få ungdommarna att betala med sms för att för tjatta med deltagarna. Året var 2001. http://sv.wikipedia.org/wiki/Dobedo
-------------------------------------------------------------------------
Universum Communications & Cosmos Media
Under de 4 år jag drev Chili ägde Universum tidningen i 3.
Jag satt under denna tid även i ledningsgruppen för Universum Communications som bland annat äger Campustidningarna och Shortcut.
www.universum.se
-------------------------------------------------------------------------
Firebox.com
När Firebox etablerade sig i Sverige 1999 ansvarade jag för PR-arbetet och kommunikationer med media.
www.firebox.com
-------------------------------------------------------------------------
IQ-Student
Under 2 år ansvarade jag ytterst för säljet och budget på landets då största tidning för Universitets och Högskolestuderande.
---------------------------------------------------------------------------------------
Plaza Man - Plaza Kvinna - Plaza Interiör
1997 till 1999 drev vi verkligen upp både säljet och satte Plaza tidningarna på kartan. Många av de vi anlitade som säljare sitter idag på riktigt väletablerade positioner i mediesverige.
www.plazapublishing.se/
--------------------------------------------------------------------------------------
Uppdrag
- Webtraffic Sverige AB
- Pause Magazine
- HomeTV.se
- Pokerloco.com
- Mingel TV
- Invent Group
- Sthlmsfinest.com
- DubaiSelected.com
- Mitt Nya Paradis
- Red Tee
- Rekyl Kommunikation
- G-life.se
- Shortcut
- Universum Comunication
- Cosmos Media
- Chili Magazine
- IQ-vägvisaren
- Plaza Publishing Group
Kontaktuppgifter:
oskar@oskarsardi.se
Tele: 0708-66 96 66
Innehar F-skattsedel
|